Grywalizacja jako element Follow-Up

Działania Follow-Up to mechanizmy, które mają za zadanie podnieść efektywność naszych projektów poprzez angażowanie uczestników do zmiany dotychczasowych nawyków i przekonań, a przede wszystkim do aktywnego wykorzystywania umiejętności nabytych podczas zajęć.

Nasze warsztaty to dopiero wstęp do kształtowania się kompetencji. Potrzebne są mechanizmy, które zadbają o odpowiednią motywację do dalszego realizowania zmiany po wyjściu z sali szkoleniowej. Posiadamy na to gotowe rozwiązania, które pozwalają utrzymać motywację i praktycznie ćwiczyć umiejętności aż do poziomu nieświadomej kompetencji.

Idea grywalizacji nadaje się idealnie do realizacji działań typu follow-up. Uczestnicy zamieniają się w postacie w grze fabularnej i muszą wykonywać określone misje, aby wchodzić na wyższe poziomy zaawansowania. W zależności od indywidualnych ustaleń gra może trwać do 6 miesięcy od zakończenia warsztatów.

Gra jest zbudowana w zgodzie z metodologią FLOW GAME CENTER i kładzie priorytetowy nacisk na trzy podstawowe elementy:
1. Jasny i akceptowalny cel gry;
2. Pewność uczestników, że posiadają wszelkie niezbędne zasoby, aby wykonać określone zadania;
3. Reguły pozwalają na szybką informację zwrotną do uczestników gry.

follow-up grywalizacja

Cel gry oraz reguły są indywidualnie konstruowane dla każdego z zamkniętych projektów. Kładziemy nacisk na podniesienie kluczowych kompetencji do najwyższego, oczekiwanego poziomu. Scenariusze gier są opracowane wcześniej i następuje modyfikacja szczegółowych reguł.

Wprowadzenie follow-up opartego na grywalizacji jest najlepszą metodą uzupełnienia ewaluacji projektu. Nasze wsparcie i utrzymanie motywacji wśród uczestników warsztatów pozwala szybciej uzyskać oczekiwane efekty. Cały mechanizm jednocześnie bazuje na uaktywnianiu wspierających emocji.