Kto wymyślił grywalizację na szkoleniach?

Grywalizacja znana również pod nazwami gamifikacja i gryfikacja funkcjonuje w edukacji już od dłuższego czasu. Szkolenia, szczególnie z kompetencji miękkich, zawsze posiadały w swoim zakresie ćwiczenia pozwalające sprawdzić umiejętność zastosowania uczonych umiejętności. Okazuje się, że często ćwiczenia właśnie były najbardziej zapamiętanymi elementami całego szkolenia. Nauczanie przez grywalizację promują wykładowcy amerykańskich uniwersytetów, na czele z Lee[…]

Jak wygląda taka gra?

Gry wyglądają bardzo różnie i są zależne od kilku warunków. Na dedykowanych warsztatach z negocjacji windykacyjnych możemy zaaranżować jedną grę fabularną, w której uczestnik wciela się w określoną postać i ma do wykonania szereg zadań. Uczestnicy tworzą np. klany, które rywalizują między sobą. Wygrywa ten klan, który posiada umiejętności na wyższym poziomie niż pozostałe i[…]

Czy gry i zabawy nie powodują, że zapominamy o merytorycznym podłożu projektów?

Nie, nie powodują. Każde zagadnienie wprowadzane jest od podstaw. Poprzez nawiązanie do określonych źródeł, wyników badań i mechanizmów psychologii, socjologii, prawa a często również neurologii. Nasze doświadczenie zawodowe skonfrontowaliśmy z wynikami prac badaczy ludzkich zachowań i na tej podstawie stworzyliśmy najskuteczniejsze narzędzia i strategie w obszarze windykacji. Zrozumienie przez uczestników zasad funkcjonowania danego mechanizmu jest[…]

Czy wszystkie szkolenia i warsztaty CKW FLOW posiadają elementy grywalizacji?

Tak, wszystkie przez nas realizowane projekty posiadają elementy grywalizacji. Warsztaty z negocjacji, perswazji, komunikacji z dłużnikami często są w całości realizowane jak jedna gra fabularna. Szkolenia z aspektów prawnych wzbogacane są o mniejsze gry w celu efektywniejszego przyswojenia nowej wiedzy i umiejętnego posługiwania się nią w praktyce. Postępowanie egzekucyjne może zamienić się w emocjonujący quiz[…]

Czym wyróżnia się metodologia Flow Game Center?

Tworząc nasze reguły gier kierujemy się uaktywnianiem i utrzymywaniem wśród uczestników warsztatów stanu flow. Mihály Csíkszentmihályi, amerykański psycholog węgierskiego pochodzenia, określił stan flow (w tłumaczeniu na polski – stan „przepływu, uskrzydlenia”), jako doświadczenie bycia maksymalnie zaangażowanym w wykonywane zajęcie. Zaangażowanie to można rozpoznać po tym, jak uczestnicy warsztatów nie zauważają bodźców zewnętrznych niezwiązanych z toczącą[…]